پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

امام جمعه موقت تبریز:

آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد

خبرگزاری فارس: آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد

امام جمعه موقت تبریز گفت: آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: دنیا و آخرت برای هر انسان در حد شرعی، نیاز بوده و نباید انسان به صورت مطلق ترک دنیا و یا وابسته به دنیا باشد.

وی ادامه داد: باید انسان در این دنیا تمام تلاش خود را در  زمینه تهیه معاش دنیوی خود انجام دهد و این دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت بداند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی لزومات در دنیا وجود دارد که باید تهیه شود، اضافه کرد: باید از این دنیا توشه خوب همراه خود به آخرت ببریم؛ چراکه این دنیا مزرعه آخرت است.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به اینکه وقتی خداوند از نعمات حلال خود در اختیار انسان قرار داده است باید انسان نیز از این نعمات و چیزهایی که به صورت حلال کسب کرده، احسان کند، عنوان کرد: نفس انسان با او چنان کاری می‌کند که تا پرتگاه، زندان، اعدام و بی‌آبرویی می‌کشاند و بعضاً این نفس برای افرادی که در مقام مسؤولیت قرار دارند موجب بدبختی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته گرامیداشت تربیت‌بدنی اشاره کرد و یادآور شد: ورزش برای صحت بدن لازم بوده و البته این بدان معنی نیست که ورزشکار باشیم، بلکه صحت و سلامتی بدن در انسان و مراقبت از این نعمت باعث می‌شود به واجبات خود به درستی عمل کنیم.

امام جمعه موقت تبریز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشمندان جوان اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات متنوع و تأکیدات فراوانی از قبیل ارزش‌دهی به نخبگان در جامعه و همچنین به دوران هشت سال دفاع مقدس که جوانان در آن دوران از خود گذشتگی کرده و علم را راکد نگه نداشتند و در آن دوران نیز پیشرفت‌های زیادی از نظر علمی کسب کرده‌ایم، داشتند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، رزمایش مقتدرانه هوایی نیروی هوایی در هفته گذشته را یادآور شد و ادامه داد: در این رزمایش که پایگاه شکاری هوایی به ویژه شهید فکوری تبریز حضور داشتند نشان دادند آماده مقابله با هر گونه جسارت از طرف دشمن به کشور و مرزهای وطن هستند.

وی با استناد به آیه 60 سوره شریفه انفال گفت: خداوند در این آیه افرادی را که آماده هستند و اجازه تجاوز به مملکت خود را نمی‌دهند ارج نهاده و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند باید نیروهای مسلح چنان آمادگی داشته باشند که دشمن تفکر جسارت به ایران را به گور ببرد.

آیت‌الله آل‌هاشم، فرارسیدن سالگرد شهادت اولین شهید محراب را یادآور شد و تشریح کرد: آیت‌الله قاضی طباطبایی یکی از شاگردان امام راحل بوده و همیشه بر این عقیده بود که در راه خدا و برای ثبات انقلاب اسلامی از جان خود خواهد گذشت و اولین نماینده ولی فقیه در استان بودند که برای هدایت مردم آذربایجان و پیروی از آرمان‌های امام خمینی(ره) تلاش فراوان کردند و در قیام مردم آذربایجان نقش به‌سزایی داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز 19 ماه محرم است، توضیح داد: از امروز اسرای کربلا راهی شام و کوفه شده‌اند و به درجه شهادت نائل آمدند و باید عزاداری امام حسین(ع) در تمام این روزها برپا شود، چراکه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه مبنی بر اینکه گفته‌اند اینجانب همه مردم را به پر کردن مساجد و حضور در نمازهای جماعت و جمعه و همچنین نگه داشتن عزاداری اباعبدالله حسین توصیه می‌کنم را ادا کنیم.

امام جمعه موقت تبریز افزود: راه امام حسین(ع) راه مسجد و راه مسجد و قرآن و نماز راه خدا است و هر راهی که به خداوند ختم شود نجات‌گر خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 30 / 7 / 1395برچسب:, توسط میثم